سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آنچه برای یک ساختمان خوب نیاز است!

نظر

امروزه با توجه به پیشرفت صنعت در زمینه‌های مختلف شاهد ظهور تجهیزاتی بوده‌ایم که به مراتب فرایندهای انجام شده در صنعت را آسانتر کرده است. یکی از مهم‌ترین آنها برج خنک کننده فایبرگلاس است که در انواع مختلفی ساخته و عرضه می‌شود. برج خنک‌کننده وسیله‌ای برای کاهش حرارت است که گرمای اضافی را از طریق خنک کردن جریان آب به دمای پایین‌تر، به اتمسفر منتقل می‌کند. برج‌های خنک‌کننده می‌توانند از تبخیر آب برای حذف گرمای فرآیند و خنک کردن سیال کاری در نزدیکی دمای هوای مرطوب کننده استفاده کنند. اما در مورد برج‌های خنک‌کننده خشک، آنها تنها بر روی هوا تکیه می‌کنند تا سیال کاری را در نزدیکی دمای هوای خشک، خنک نگه دارند.

معمولا برج خنک کننده فایبرگلاس کاربردهایی شامل خنک کردن آب در حال گردش در پالایشگاه نفت، پتروشیمی، گلخانه‌ها، نیروگاه‌های حرارتی و سیستم‌های تهویه مطبوع برای ساختمان‌های مسکونی دارد. انواع برج خنک کننده  بر اساس نوع القای هوا به برج، دسته‌بندی می‌شوند.

انواع برج خنک کننده

برج خنک کننده مدار باز: این نوع برج همان برج خنک کننده سیستم‌های تهویه مطبوع است که آب بعد از ورود به برج  بر طبق فرآیندی خنک می‌شود و بعد از اینکه آب در تشتک قسمت پایین برج جمع شد، توسط پمپ به دوره تبادل حرارت در سیستم تهویه برمی‌گردد.

 

برج خنک کننده مدار بسته: در این نوع از برج‌ها آب داغ توسط جریان هوا کاهش حرارت پیدا می‌کند و قیمت این نوع برج‌های خنک کننده به دلیل داشتن تجهیزاتی مانند کویل‌های تبادل حرارت، پمپ و غیره بالاتر است.

برای توضیحات بیشتر در زمینه برج خنک کننده فایبرگلاس مکعبی می توانید به مجله ونداد تجهیز مراجعه کنید.